10 saker folk som personalen i matbutiker hatar att du gör




Dela på Facebook

1. Folk som inte använder kundpinnen

Den hjälper både kassören och den som står bakom dig, visa lite respekt och använd pinnen!

2. Personer som snålar åt sig en gratis plastpåse

Plastpåsar kostar pengar och och en vara i butiken precis som allt annat du handlar. Varför skulle du få den gratis och inte en köttbit, duschtvål eller en brödlimpa? Sluta vara snål!

3. Kunder som klagar på priset

Ja det var ju inte direkt personen bakom kassadisken som plockade ner varorna i korgen. Du får väl handla mindre eller gå till någon annan affär och se om det är billigare där.

4. Kunder som stannar i kassan och lusläser kvittot

Granska kvittot noggrant, men först kan du väl ställa dig frågan varför någon skulle försöka lura dig på småslantar. Och visst kan det bli fel, men då får du ju tillbaka pengarna, sluta bara ta upp tid och plats för andra, nästa gång är det du som får vänta längst bak i kön.

5. Människor som bara slänger upp sina varorna på bandet

Det går tusen gånger snabbare för alla om du bara kunde vända streckkoden mot dig när du ställer upp varorna. Visa respekt, nästa gång står du längst bak i kön när någon slarvpelle segar på med en full vagn.

6. Kunden som segar

När kunden framför dig står och betalar är bandet tom, börja lägga på dina varor och var lite effektiv istället för att smsa eller skicka snaps till dina kompisar.

7. Kunder som skiter i kö-systemet

När man hör någon ropa “Det går bra i den här kassan med!” Så gäller det att vara först dit. Men reglerna är så att den som står 2a i första kön har förtur i den nyöppnade kassan. Så nu vet du!

8. Folk som gnäller över att måsta visa legitimation

Regler är regler, och det är inte personen i kassan som bestämt dem. Om du inte kan visa din legitimation så får du antingen strunta i att handla och gå eller skriver ett klagomål till regeringen.

9. Folk som inte fattar kassasystemet som funnits i 3 år

Det var ju ett bra tag sedan myntmaskinerna kom till affärerna. Och det är ganska tröttsamt att behöva påminna om att mynten hamnar i koppen varenda gång någon betalar med kontanter. Testa själv säga det 3000 gånger på en dag.

10. Kunder som pratar i telefon när de ska betala

Behöver inte ens en förklaring. Det är otrevligt, det tar tid och folk stör sig. Sluta upp med det omedelbart!



Dela på Facebook