Kändisen flest svenskar vill se i en reklam




Dela på Facebook

På uppdrag av Sveriges annonsörer så gjorde Novus en undersökning kring vilken svensk kändis som svenska folket helt skulle vilja se i ett reklaminslag. Totalt så tillfrågades tusen människor och de fick välja mellan 19 olika personer som varit i ropet de senaste fem åren.

Först på listan var *trumvirvel* Leif GW Persson! Är någon förvånad egentligen, Folkkära GW, hur går det att inte tycka om honom? Han krossade i princip resten av listan med sina 14 procent. Huruvida GW skulle kunna tänka sig att vara med i en reklam är såklart en annan fråga, det känns inte riktigt som hans stil, och pengarna behöver han knappast.

Resten av listan kan du läsa här nedanför:

Leif GW Persson - 14 procent

Robert Gustafsson - 8 procent

Zlatan Ibrahimovic - 6 procent

Sarah Sjöström - 6 procent

Alicia Vikander - 5 procent

Marcus Oscarsson - 4 procent

Zara Larsson - 3 procent

Joel Kinnaman - 3 procent

Sanna Nielsen - 3 procent

Mikael Persbrandt - 2 procent

Henrik Stenson - 2 procent

Clara Henry - 2 procent

Gina Dirawi - 2 procent

Tilde de Paula - 1 procent

Stefan Sauk - 1 procent

Felix "Pewdiepie" Kjellberg - 1 procent

Noomi Rapace - 1 procent

Loreen - 1 procent

Bianca Wahlgren - 1 procent

Någon annan - 3 procent

Vet ej - 29 procent



Dela på Facebook